woensdag 4 juli 2012

niet alles is kommer en kwel

Niet alles in het ziekenhuis is kommer en kwel.
Samen eten op het bed of op de fiets in het ziekenhuis met de zus kunnen Senne opfleuren. En natuurlijk de fantastische juf Liesbet niet vergeten. Ze heeft Senne al meermaals een smile op zijn gezicht bezorgd. 
- skypen met de vriendjes van de klas
- een schitterend bus die ze in de klas hebben geknutseld
- of gewoonweg een bezoekje van de juf zelf
- en niet te vergeten Jules de klaspop

Kleine attenties die het leven in een kamertje een beetje aangenamer maken.




Juf Liesbet in een mail aan papa en mama:

"We zijn 2 weken geleden gestart aan een knutselwerkje voor Senne. Wanneer ik toen vertelde dat Senne terug in het ziekenhuis lag stelde Hanne voor om een knutselwerkje voor hem te maken. Het knutselwerkje is een beetje gegroeid, eerst de kleuters even laten denken wat Senne graag zou hebben, 2 dagen later hebben we dan een beslissing genomen. Het ging een bus worden. We verfden de doos blauw want een kleuter vertelde dat dit de lievelingskleur van Senne was. Nadien moesten er ook foto's op van hun zodat Senne hun ook kon zien, "want wij kunnen  Senne zien op de foto's die in onze  kring hangen"  zei een kleuter. Dan heb ik van alle kleuters een foto genomen. Nadien vond een kleuter dat de bus ook echt moest kunnen rijden, zodat Senne in zijn bed er mee kan spelen.  Dus ik ben 's avonds thuis gekomen en heb aan mijn papa gevraagd dat hij onder onze bus wielen kon plaatsen die echt kunnen ronddraaien. Deze wielen zijn vandaag onder onze bus geplaatst. Nu zijn ze dus aan het drogen.
Maandag neem ik de bus terug mee naar de klas en dan zal ik vragen dat hij zo goed is of dat ze er nog iets aan willen. Ik ben benieuwd!
Ik voel uit wat de kleuters me vertellen, vragen dat ze Senne missen in de klas. Er gaat geen enkele dag voorbij en ze zijn over Senne en over  de bus bezig voor Senne. Het is ongelooflijk hoe die jonge kleuters zo intens meeleven.  Ik ben zo fier op al mijn kleuters dat ze zo een groot hartje hebben voor Senne. Dit knutselwerkje is eigenlijk een gewone bus die de kleuters hebben gemaakt,maar er zit zoveel achter, emoties, ik mis mijn vriendje, waar is Senne, hoe gaat het met Senne, Senne mag naar mijn feestje en/of huisje komen, heeft Senne veel pijn, ik wil met Senne spelen, ik wil Senne een kusje geven.. Dus eigenlijk is het een hele bijzondere bus die Senne volgende week gaat krijgen. Ik hoop dat Senne de bus ook leuk gaat vinden. Maar nu is het nog een verassing voor hem.

Hopelijk gaat het dit weekend niet teveel regenen zodat Senne nog wat buiten kan spelen.

groetjes juf Liesbet"
"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wil je een berichtje nalaten post dit dan hier. Je reactie wordt pas na een dag op de blog geplaatst.