woensdag 1 augustus 2012

De rustdag

Vandaag is het de rustdag of dag min 1. De dag dat er geen chemo's meer gegeven worden en de dag voor de effectieve beenmergtransplantatie.
Niet dat we ons bij morgen veel moeten voorstellen. Het is gewoon een zakje met beenmerg dat via de katheder wordt gegeven. De dokter zegt dat het wel eens zeer weinig kan zijn. Bij echt beenmerg wordt er ongeveer 2 liter afgenomen en vervolgens uitgezuiverd tot een zeer kleine hoeveelheid. De dokter kon me verder niets vertellen aangezien het vandaag pas wordt afgenomen bij de anonieme donor. Ze zou wel eens nakijken wat de bloedgroep van de donor is, want naast dubbel bloed DNA kan Senne blijkbaar binnenkort ook twee bloedgroepen hebben. Iets dat weer nieuw is voor mij, maar ik breek er mijn hoofd niet meer over, hoe dat allemaal kan.

Maar vandaag is het dus de rustdag. Alles is natuurlijk relatief want Senne moet nog genoeg medicatie slikken, drinken en via de infuus krijgen. Maar toch, na de wekelijkse frietjes op woensdag heeft Senne blijkbaar nood aan een siësta. Nadat Senne gegeten heeft, zet ik een filmpje op en zeg tegen Senne dat ik zelf ga eten. De TV hangt op armafstand, de rode drukknop op de schoot en de iPad binnen handbereik. Hij kan het komende half uur wel zonder me.
Als ik terugkom van het eten, heeft Senne de tv uitgezet en ligt hij languit in de zetel te slapen.
De rustdag dus,...

3 opmerkingen:

  1. janne zita johanna tom1 augustus 2012 om 18:33

    Beste Senne, Fran, Hella en Bram,

    we volgen jullie blog op de voet...
    we duimen mee voor de grote dag morgen!
    Senne en Fran krijgen een hele dikke knuffel van Janne en Zita.
    Veel liefs...Johanna en Tom

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet hem daar liggen zeg. Hoe groot wordt hij toch, alleen slapen 's nachts, zelf een siësta inlassen, welke vierjarige doet hem dat na! Allez eindelijk is de final day vandaag gearriveerd laat het wonder nu maar geschieden he!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo grappig hoe een mens zich de dingen toch heel anders voorstelt. De transplantatie die gewoon in een zakje zit..vreemd eigenlijk. Maar wel beter dan een operatie ofzo. Senne is altijd ee nspecialleke geweest maar als hij nu ook nog 2 bloedgroepen zou hebben..amai dat kan niet iedereen zeggen natuurlijk!
    groetjes en dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je een berichtje nalaten post dit dan hier. Je reactie wordt pas na een dag op de blog geplaatst.