dinsdag 4 september 2012

Dag +33

Help! Mijn zoon begint moppen te tappen! Dat is natuurlijk vooral hilarisch, zoveel pret om zo weinig clou. Maar als ik dat op vraag terug probeer, zo'n mop zonder clou, dan blijkt hij toch wel echt gevoel voor humor te hebben, want nee, hij vindt mijn moppen dan niet grappig, en wacht dan op een échte ontknoping, die ik dus niet kan geven, want... ik kén gewoon geen moppen. Behalve dan van Jantje op toilet, en van een konijn en een bakker en een worteltjestaart. Maar die stillen de gulzige honger al lang niet meer. Dus, moppentappers, hou u niet in, graag enkele kleutermoppen posten! Met dank!

Voorts alleen temperatuur die stijgt vandaag. En stijgende zenuwen dus. Om dat eerste te bekampen, wordt een extra antischimmelmedicament gestart, omdat schimmel ongeveer het enige is dat volgens de artsen momenteel koorts kan veroorzaken.
Het labo heeft nog wat meer dagen nodig voor het dna-onderzoek. Nagelbijten wordt tegengehouden door plastieken handschoenen. Dan maar moppen tappen dus. En ijverig werken in het tijdschriftje van school dat meekwam met Fran. En de juf van hier enthousiast onthalen. En aan een kameraad voor de cobraslang starten: meneertje Kweetniet, de Krokodil. En sterke benen tonen bij meneer kine en dus weer een sticker verdienen: de dikkeduimenkaart is al halfvol! En monsters tekenen. Alsof het hier nog niet spannend genoeg is ;-)!
Monster met drie handen, twee dikke stampvoeten en lange, paarse staart.

3 opmerkingen:

  1. KLEUTERMOPPEN

    Jantje komt thuis met een slecht rapport.
    “Voor zo’n rapport lijkt een flink pak slaag wel op zijn plaats!” zegt vader boos.
    Jantje antwoordt: “Dat lijkt me een goed idee pa. Ik weet wel waar de meester woont.”
    ********

    Een man wil een kasteel kopen. Hij zegt tegen de kasteelheer: “Ik heb gehoord dat het hier spookt. Is dat zo?” Waarop de kasteelheer antwoordt: “Wat een onzin. Als dat zo is, dan zou ik het moeten weten. Ik woon hier tenslotte al meer dan 500 jaar.”
    ********

    Een man komt bij het uitzendbureau voor een baan. Er is maar één baantje vrij: aap spelen in een dierentuin, wegens ziekte van een grote mannetjes-baviaan. De man gaat er de volgende dag heen en gaat verkleed als aap de apenkooi in. Als hij op een rots zit ziet hij uit zijn ooghoek een leeuw op hem af komen. Hij krijgt het knap benauwd en beweegt zich niet. Als de leeuw vlakbij is hoort hij gefluister: “Psst, ben jij ook van het uitzendbureau?”
    ********
    Er lopen twee kameraden over straat en zien ineens iets op straat liggen.
    De een zegt tegen de ander: “Dat is een drol!”.
    Dat weet ik zo net nog niet zegt de ander, maar weet je wat.. ik steek mijn vinger erin en ik zal eens proeven.
    Hij zegt: Ik denk toch dat je gelijk hebt, maar om zeker te zijn proef jij ook eens.

    De eerste steekt ook zijn vinger in het hoopje en proeft ervan. “Zie je wel dat ik gelijk had”.
    Waarop de ander reageert: Wat een geluk dat we het hebben zien liggen, stel je voor dat we er in getrapt waren!

    ********

    Jantje is op school. De meester: "Wie zichzelf dom vindt gaat staan". Iedereen blijft zitten.
    Opeens gaat Jantje staan. De meester: "Dus je vindt jezelf dom Jantje?"
    Jantje: "Nee meester, ik vind mezelf niet dom, maar ik vind het wel zielig dat u de enige bent die staat."
    ******

    Jantje zit in de klas en zegt: "Broem, broem, broem". De juf zegt: "Als je dat nog één keer doet, dan ga je naar de gang".
    *******

    Even later zegt Jantje weer: "Broem, broem, broem".
    De juffrouw zegt: "Nou ga je naar de gang". Maar Jantje antwoordt: "Dat kan niet, juf, mijn benzine is op".
    *******

    Jantje steekt zijn vinger omhoog. De meester zegt: "Wat is er?". "Ik moet naar de wc, meester", zegt Jantje.
    "Wacht maar even", antwoordt de meester. "Jullie krijgen een vraag: wat is de grootste oceaan?
    Jantje, weet jij het antwoord?". "Ja," zegt Jantje, "onder mijn stoel".
    *******

    Jantje geeft aan de juf elke dag een dropje. Op een dag geeft hij geen drop. Zegt de juf: "Waar is mijn drop?"
    Zegt Jantje: "Mijn konijn is dood gegaan."
    ********

    Juf: "Jantje, je moet je gezicht beter wassen. Ik kan zo zien wat je vanochtend gegeten hebt."
    Jantje: "Wat dan, juf?" Juf: "Brood met chocoladepasta."
    Jantje: "Fout juf, dat was gisteren."

    Van Jean

    BeantwoordenVerwijderen
  2. KLEUTERMOPPEN


    De juf vraagt aan jantje wat is het tegenovergestelde van mooi jantje zegt : Dat ben jij
    ************
    Jantje gaat samen met oma naar de supermarkt om brood te halen onderweg ziet jantje 10 euro liggen , hij wil het oppakken maar oma zegt: \"nee jantje alles wat op de grond ligt is vies\" ze lopen verder . nadat ze brood hebben gekocht lopen ze terug naar oma\'s huis , en oma glijdt
    uit over een bananen schil en zegt : \"jantje help me even overeind\" waarop jantje zegt : \"nee oma alles wat op de grond ligt is vies ! \"
    *********
    Een moeder loopt met haar dochtertje in de dierentuin. Dan komen ze bij de apen. Zegt het dochtertje: “Hé, die aap lijkt precies op oom Geert.” Haar moeder antwoordt: “Dat mag je niet zeggen!” Dan zegt het dochtertje: “Nou en, die aap hoort het toch niet”.

    Van Jean

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zitten twee billen op de bank. Zegt de een tegen de ander: "lekker windje he?"

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je een berichtje nalaten post dit dan hier. Je reactie wordt pas na een dag op de blog geplaatst.