donderdag 16 mei 2013

Dag +2 - wall of fame

Senne is in goeie doen. Niets, behalve zijn bloedwaarden en de vreemde geur van het bewaarproduct dat soms nog eens uit zijn mond walmt, verraadt dat hij net een stamceltransplantatie achter de rug heeft. Hij is alert, actief, goed gemutst, grappig en hongerig.

Hij weet weer goed wat en wie hij wel en niet wil. De juf, gekend, is welkom. De muziekjuf is niet de vaste, dus die krijgt een 'nee'. De ajuinsoep van 's middags smaakt niet, die van 's avonds wel want begeleid door een hotdog. Hoog bezoek Bart Wellens en een kompaan doen hun best om contact te maken vanuit de sluis maar Senne is vooral verontwaardigd dat die twee het skypegesprek met papa durfden onderbreken.
De clowns doen in stilte hun ding: met raamstiften tekenen ze aftelbollekes in verjaardagssfeer op Sennes deur. Het herinnert mij aan de dikke raamstiften die in onze kast liggen, en dat wordt een ferme activiteit: onze stiften zijn nieuw en moeten flink geschud worden - kine, muziek en een clownsact in één klap. En dan is niemand meer veilig. Tekentalent of niet: elke passant zal er voortaan aan moeten geloven. Benieuwd of de poetsvrouwen hiermee gaan kunnen lachen...



2 opmerkingen:

  1. De duimpjes van je vriendjes uit de klas steken speciaal voor jouw hoog in de lucht, go Senne, go Senne. Knap kunstwerk op je raam!
    Groetjes, juf Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Senne, Kobe hier, ik zou ook liever hebben dat Niels Albert of Svenneke Nijs aan mijn deur komt kloppen hoor maar wel leuk van Bart:-)))
    Jij hebt een echte superheldenkamer! Zou ik mijn kamer ook zo mogen beschilderen van mijn mama en papa??? Mmmmmm, een hotdog !!!! Dat lust ik ook supergraag. Ik neem dan wel liever van die kleine worstjes tussen een sandwich maar eigenlijk is dat hetzelfde hè. Tot binnenkort eens hè!
    Groe'n'tjes van Kobe!

    BeantwoordenVerwijderen

Wil je een berichtje nalaten post dit dan hier. Je reactie wordt pas na een dag op de blog geplaatst.